tisdag, juni 05, 2007

Hannibal Lecter....

Började kolla på "Hannibal Rising" igår kväll och kollade klart den nu under förmiddagen...

Jag älskar alla dom tidigare filmerna om Hannibal, och denna va faktiskt inget undantag.... Trots att det inte va Anthony Hopkins som gjorde rollen som Hannibal denna gången....

Killen som spelar rollen som den lite yngre Hannibal än vi är vana att se, Gaspard Ulliel, gör rollen helt underbart! Man känner igen väldigt mycket av hans karaktär såsom Hopkins gestaltat honom... Jag säger bara att när ni ser filmen så kolla in blicken han ligger inne med....
Samma Hannibal man är van att se men nån sorts förtroendeingivande men ändå skräckinjagande monsterblick..... Lovely....
Efter att ha fått "grunden" förklarad nu i denna filmen så förstår man verkligen varför Lecter blev monstret Hannibal the cannibal......

För övrigt jobbade jag min sista helg nu innan min semester =)
Så nu är man ledig 6 helger på raken :-) Ska bli riktigt gott!
Idag är jag också ledig, välförtjänt efter helgen (som för övrigt va askul haha), sen jobbar man bara onsdag och torsdag sen är det ledighet igen :-)
Så får man se va som händer denna helgen då... Studenten är ju på fredag, och min pappa fyller år sen på lördagen.... Han har inte riktigt bestämt sig ännu tydligen om han ska fira den på fredagen eller lördagen, så får väl se om det blir 2 eller 1 dags party i helgen....

Nu ska jag fixa lite Quorn-burgare :-)

Inga kommentarer: