torsdag, februari 22, 2007

Snö = skit!!!!!!

Alltså........!!!!!!
Nu tillhör ju inte jag precis dom människorna som tycker att snö är mysigt och härligt.....
Min hund däremot blir alltid överlycklig för minsta lilla snö som kommer.... Han och alla ungar...
Nä, jag hör snarare till den åsikten att snö hör hemma mellan jul och nyår, sen kan det hålla sig borta! Har hittills vart vääääldigt glad över att vi inte haft nåt vitt skit som ockuperat marken.....

Men.....

Så i onsdags började det....
Det där vita tramset började komma ner från himmeln och låsa fast sig på marken.... Som att snö inte skulle va illa nog så började det även blåsa nåt förbannat, så skiten yrde fan runt värre än faen!
Och inte hade det blivit bättre imorse när man vaknade.... Eller jo, det blåste inte så mycket men jäklar va snö det hade kommit under natten.... Folk satt fast både här och där....
Tur man inte började jobba förrän till lunchtid idag, och skönt man inte har alltför långt till jobb utan att man kunde gå dit i snödrivorna....
Indy han njöt ju i fulla drag (när det väl inte blåste så förbannat.... I den blåsten som var så va inte ens Indy road av snön....)

Nu så är jag i alla fall ledig fram till tisdag natt så med eller utan snö ska jag njuta i fulla drag :-)
Hoppas bara på att det inte blir värre väder på lördag för festa, det ska jag fan göra ändå!

Inga kommentarer: