lördag, oktober 24, 2009

Härliga dagar i underbara London :-))

Så va man hemma efter några helt fantastiska dagar i London...
Efter mitt första besök i denna stad måste jag erkänna att jag är fullkomligt förälskad i London...! Vilken stad! Va alldeles för kort tid där, hade mer än gärna spenderat minst 2 veckor där! :-))
Hade lätt kunnat se mig själv bo där :-))
Kommer helt klart att åka dit igen, om och om igen....!

Måndag 19 okt
Vi samlades alla på stationen kl 10 för att ta tåget in till Kastrup. Incheckningen va inte förrän kl 15.10 så vi hade massa tid att slå ihjäl där....
Planet lyfte strax efter 17 och personligen gick väl flygresan dit hyfsat..... Är ju inte precis en av dom som älskar att flyga.... Fast det är starten som är värst, när man väl är uppe känner jag mig helt okej.... På vägen dit låg nerverna typ på utsidan av kroppen så va sådär på gränsen till hysterisk vid starten... :-/
Väl på Stansted vart det tåg in till London och sen en liten taxiresa till vårt hotell Royal National som ligger vid Russel Square.
Efter incheckning blev det käk i hotellets matsal och sen va vi alla ganska slut efter resan så blev sängen sen :-)

På Kastrup, laddar inför flygresan med en cider :-)

Tisdag 20 okt
Here's were the fun starts! :-)
Efter en liten frukost på hotellet tog vi tunnelbana först till Arsenal Stadium, och sen tunnelbana igen över till Baker Street för att gå på Madame Tussauds!! Grymt kul måste jag säga! Va nåt jag sett fram emot enormt mycket :-)
Fick "träffa" en massa kändisar och fick massor av grymma bilder hihi.
En bråkdel av vaxisarna man såg va Johnny Depp, Brad Pitt, Liza Minelli, Steven Spielberg, George Clooney m.fl...
Givetvis gick vi även ner i skräckkabinettet och deras Scream-avdelning
(the scarytour... (-: )
Japp, jag skrek, det kan jag lova hihi. Fullt med levande skådespelare som hoppade fram och precis på slutet kom man runt en hörna och där stod en äcklig snubbe (skulle spela en psychogalning som sprang och slog i väggarna osv..) och laddade och slog sig i handen samtidigt som man hörde en tjutande nedräknande signal... Lilla jag tänkte "vi kutar förbi honom innan han börjar gå" och såklart syntes väl det på mig så precis när jag kommer nära honom flyger han fram på mig, skriker som fan, kör fram händerna till mig och drar upp ansiket i mitt huvud...!
Tror ni jag skrek då eller.... :-))
Efter Madame Tussauds tog vi oss till det gigantiska, förstklassiga Harrods för en liten rundtur där inne.... Där finns verkligen allt, och då menar jag ALLT... Köpte en liten kakburk med kaffekakor bara för att ha nåt därifrån hihi.
Efter en liten kort vilopaus på hotellet med dusch och ombyte till partykläder blev det tunnelbanan till Picadilly Circus :-) Lovely! Blev en liten rundtur där runtomkring och sen "middag" på KFC (Kentucky Fried Chicken..) vilket inte va nån megahöjdare precis enligt mig....
Kvällen avslutades på en megamysig liten pub :-))

Tunnelbanan vid Russel Square

Jag och "Johnny Depp" :-)


Mysig middag med "George Clooney" ;-)


Japp, det är jag som är Spielbergs högra hand hihi.


Hade inte du blivit nervös i denna situationen..? ;-)


Runt Picadilly Circus :-)

Onsdag 21 okt
Den här dagen hade vi bestämt oss för att ta en sightseeingtur med en av dubbedäckarbussarna.
Blev en tur över hela London typ runt till allt det där man bara vill se första gången man är i London :-))
Trafalgar Square, Big Ben, Westminister Abbey, St Pauls Cathedral, Towern osv osv...
Jag och Malin hoppade av och kollade in St Pauls Cathedral och sen drog vi vidare till London Dungeon, en turistattraktion som skilldrar den mörka historien av London såsom Jack the Ripper, The Great Fire mm. Även detta med levande skådisar, dock inte så läskigt som skräckkabinettet :-) Fast jag va nära att få en haircut av självaste Sweeney Todd kan jag säga hihi. Vi blev satta i stora trästolar, rummet släcktes ner så allt blev kolsvart och sen hördes Sweeneys röst i rummet och han talar om att han ska raka the gentlemen in the room, eller kanske ge damerna en klippning, varpå hans röst flyttas så den kommer bakom min högra sida och jag känner att nån lätt rör vid mitt hår! (kan tillägga att vi satt mot en vägg då också....)
Rösten flyttar sig lite längre bort, kommer tillbaka igen till min sida och då känner jag definitivt att nån rör mig i håret!! Kan tala om att jag böjde mig framåt ganska kvickt då :-))


Efter Dungeon blev det ett besök runt om Towern och oj om det är mäktigt!
Hann även med ett litet besök runt om Regent och Oxford Street med alla dess olika affärer... Wow säger jag bara...

För min del blev det sen ett snabbt återbesök på hotellet för att klä upp mig lite, och sen bar det iväg till Her Majestys Theatre och min absoluta favorit på hela resan; att få se musikalen The Phantom of the Opera!!! Hade köpt kanonplats så jag såg enormt bra hela föreställningen :-)
Herregud va den va underbar! Älskar Phantom så otroligt mycket, hela historien och framförallt musiken! Va fullkomligt fantastiskt att få se den live! Hade gåshud på både armar och ben och fick till och med tårar i ögonen vid vissa tillfällen :-))
Skulle gärna se den igen :-)

Utsikt över Big Ben

The Tower Bridge

På väg in för att se The Phantom of the Opera :-)))

Torsdag 22 okt
Dagen vi skulle åka hem igen på :-(
Flyget gick dock inte förrän framåt kvällen så vi hade några timmar att hinna med nåt på även denna dag :-)
Jag valde att besöka British Museum, även det nåt jag länge velat göra.
Grymt ställe det där och så otroligt mycket att se! Den egyptiska avdelningen med alla mumier mm va speciellt bra :-)
Flygresan hem gick faktiskt lite bättre än ditresan... :-)
Vi va hemma i La igen vid 23.30 och kan lova att jag sov som en stock när jag kom hem :-)



Egyptiska avdelningen på British Museum

Over all en underbar resa med fantastiska dagar som jag kommer minnas hela mitt liv, och jag ser redan fram emot mitt nästa besök i underbara London :-))

Inga kommentarer: