söndag, maj 31, 2009

En dag på stranden....

Blev väckt (eller ja, nästan... Hade vaknat med låg kvar i sängen...) imorse av min kära mamma som ringde och undrade om jag haft lust att följa med dom till stranden idag och sola och grilla korv...
Eftersom jag inte hade nåt annat än städning och träning på schemat tyckte jag att jag gott kunde behöva lite trevligt umgänge och lite färg på min bleka kropp :-)
Blev en jättetrevlig dag.
Färg fick jag gott om också :-)
Solen tog som attan idag... Bara hoppas min soleksem inte kickar in redan :-S
Tyvärr har jag ju på senare år (typ sen 17-års åldern...) fått den mindre trevliga egenskapen eller vad man ska säga, att jag får soleksem när jag solar... För att göra saken ännu mindre kul så tål jag inte heller solkräm.... :-(
Så att smörja in sig med solskyddsfaktor är rätt så uteslutet för mig eftersom det bara gör saken fan så mycket värre....
Men, så håller man sig kanske mer rynkfri sen på äldre dagar hihi.

Igår gjorde jag inte alltför mycket på kvällen..
Blev träning på förmiddagen och på eftermiddagen va jag hos mormor och fikade en bra stund :-)
På kvällen blev det bara soffan, ett glas rött och film...
Såg "Nights in Rodanthe" (Nätterna vid havet...) med Richard Gere och Diane Lane...
Ganska bra film faktiskt... Mycket sevärd, fast sorglig...
Saknade min lilla Indy väldans mycket igår också... Tomt att sitta och kolla film utan att han kom tassandes....

Inga kommentarer: