fredag, maj 15, 2009

In Loving Memory

Min ängel,
min bästa vän,
min styrka och trygghet.
Tack vare Dig stod jag aldrig ensam.
Din enorma glädje och kärlek för mig,
var lika stor som min för Dig.

Världens goaste hund med ett litet hjärta av guld.
Min egen lilla ögonsten.
Du fanns alltid vid min sida.
Du delade min glädje,
Du delade min sorg.
När jag var glad studsade Du vid min sida,
när jag var ledsen tröstade Du mig med Din kärlek.
Ödet förde oss samman,
vi var menade för varandra.

Nu har Du somnat in,
himlen tog tillbaka min ängel.
Livet känns tomt utan Dig.
Ingen som möter mig i dörren och blir glad för jag kommer hem.
Ingen som håller mig sällskap när jag äter.
Ingen som hoppar upp i sängen när jag lägger mig
och trycker sin tass i min hand för att säga godnatt.

Jag saknar min ängel och längtar efter Dig så.
Men jag vet att Du inte lämnat mig för gott.
Du finns här vid min sida och vakar över mig.
Du kommer följa mig genom livet.
Jag kommer alltid bära Dig i mitt hjärta.
Min egen lilla skyddsängel.

Älskar Dig förevigt.
Mitt lilla änglabarn.
Min Indy.

Inga kommentarer: