måndag, januari 05, 2009

Slappar-helg.....

Sitter på jobbet nu för första gången det här året.. Vart ledig sen i tisdags :-)
Inte fel alls :-)
Kan lova att jag inte överansträngt mig hittills på 2009 ;-)
Mest tagit det lugnt och vart och tränat varvat med film-koll i soffan....
I lördags fick jag äntligen sett "Mumien: drakkejsarens grav"...
Helt klart sevärd film, bra gjord, bra handling m.m....
Fast kunde ändå inte låta bli att känna mig smått besviken på den..... :-(
I'm sorry men Mumien-filmerna bara ska ta plats i Egypten och hörstamma från antika Egypten bland faraonerna... Dom första två filmerna är överlägset bäst, så är det bara....
Dom va mycket mäktigare när det handlade om Hammunaptra, Thebe och Ahm-Shere och med Imhotep och hans gäng i täten....
En sak till.... Att Rachel Weisz inte längre gjorde rollen som "Evy", utan att Maria Bello fått ta över den.... Jag köpte inte det riktigt.... Det va liksom inte "Evy" längre....
Så en tredje sak jag måste gnälla om också.... Deras unge, "Alex", fick man ju träffa i den andra Mumien-filmen då han va typ 8 år.... Jag tycks ha ett starkt minne av att han då pratade med en brittisk accent.....
Helt plötsligt 10 år senare pratar ungen bred amerikanska!......??
Smått irriterande.....

Så, nu har jag gnällt färdigt....
I övrigt va filmen bra :-)
Haha, jag har nog fan mer detaljerade synpunkter än Nils-Petter Sundgren ;-)

Nu ska jag återgå till jobbet....
Har några nätter framför mig nu....

Inga kommentarer: