måndag, januari 26, 2009

Så va det gjort....

Va på käkkirurgen kl 13 idag och 13.20 va min andra visdomstand ute....
Trodde att den förra jag opererade ut va stor, men den här va dubbelt så stor, jag skojar inte!....
Den här va ungefär en dryg cm tjock å 2 cm lång.....
Den förra va bara knapp ½ cm tjock...

Fick en annan tandläkare idag...
Hon va väl också duktig och så, men mycket mer brutal än han jag hade förra gången....
Förra gången märkte jag knappt ett dugg under operationen, förutom oväsendet när han slipade ner tanden...
Den här gången märkte jag mycket kan jag säga....! Hon tryckte, slet och drog så det kändes som käken skulle hoppa ur led, och det knakade och knäckte när hon bröt av tanden.....
Kändes mycket mer obehagligt den här gången.....
Men, nu är den ute...!
Nu väntar några dagar av total vila.... För tillfället känns det som jag fått en rejäl käftsmäll på käken....
Hoppas det blir en fin läkning utan komplikationer nu :-)

1 kommentar:

Anonym sa...

skönt att den e ute dem med. var inte roligt att se hur ont du hade de... Usch nej! Eftersom du tyckte att det var brutalare denna gången var nog inte så konstigt eftersom den var så stor.. Vi ses på jobb.. Kram