tisdag, januari 20, 2009

Käkkirurgen......igen....

Pratade med käkkirurgen i Malmö idag igen.... Man kan säga att dom lätt visste vem jag va.... :-)
Fick en operationstid på förmiddagen den 4 februari....
Från och med idag går jag dessutom på antibiotika.... Håller tummarna så hårt jag bara kan att jag inte får nån reaktion den här gången..... Minns alltför väl vad som hände och hur jag kände mig sist..... Den här gången bad jag dock om ett annat antibiotikum, så hoppas jag tåler detta bättre...
Fick veta av sköterskan på käkkirurgen idag att dom inte vill operera visdomständer akut, när man fortfarande har ont, eftersom kroppen tydligen inte orkar med det...
Själv trodde jag att smärtan från tanden berodde på att tanden rörde på sig, men det handlar helt enkelt om att bakterier har krypit ner under tandköttet och inflammerat.....
Därav antibiotikan så tanden kan va "ren" vid operationen....


Den här gången känner jag ingen oro över själva operationen, den va inte så farlig....
Däremot är det bedövningssprutorna jag inte gillar... :-(
Hatar känns mer som rätt ord....
Är inte galen i sprutor överhuvudtaget, men i munnen är fan inte kul....
Dom kändes kan jag säga.....
Hade mardrömmar om dom i veckor efter senaste operationen :-S
Men.... Tanden åker väck i alla fall, det är det viktigaste...

Inga kommentarer: