torsdag, september 18, 2008

Vart duktigt dålig!.... :-(

Med varning för känsliga och äckelmagade läsare....
Det är ingen censur i det här inlägget....... :-)

Har idag vart med om (vad jag kan minnas...) mitt livs värsta och jobbigaste eftermiddag...
Tar det från början.....
Igår va 3:e dagen på min tandvärk så fick en akuttid hos tandläkaren, som genast skrev ut starka smärtstillande (Citodon), antibiotika samt skickade en akutremiss till kirurgen på MAS för att få ut min jävla visdomstand så fort som möjligt..... Så ni kan ju gissa vad som lär vänta mig om nån vecka eller så :S
Började såklart ta min antibiotika redan igår....
Idag skulle jag va nere på skolan i Revinge och jobba som säkerhetsman, och inget skulle stoppa mig från det tyckte ju jag....
Sååå, jag gick upp imorse, käka lite frukost och tryckte i mig min antibiotika och stack iväg....
Citodonen fick jag byta ut mot Ipren tillfälligt, för jag blev ganska hög, dåsig och illamående igår av dom hihi...

Förmiddagen på skolan idag gick kanon.....
Så precis innan lunch hände det....
När vi satte oss ner för att ha utvärdering med eleverna kände jag att jag börja må illa....
Riktigt illa......
Istället för att gå in i matsalen och äta en god lunch, fick jag landa i fosterställning på golvet i omklädningsrummet.....
Då började det dessutom göra grymt ont i magen..... Sådär långt, långt upp i magen.... Precis under bröstkorgen typ....
Inte blev det bättre, snarare tvärtom....
När kollegorna kom för att kolla till mig hade jag riktig kramp i magen....
Eftersom dom inte ville låta mig ligga ensam i omklädningsrummet fick dom släpa ut mig i pick-up bilen där jag fick ligga i baksätet när vi skulle köra eftermiddagens storövning.... mest så jag kunde kalla på hjälp om det va nåt....

Klara mig hyfsat i typ 10 min där bak i bilen.... Sen börja mitt livs värsta stund tror jag....
Grym kramp i magen så kunde inte ligga still, kallsvettades så in i helvete, så hela mitt hår va helt genomblött, och som om det inte räckte börja jag må enormt illa igen.....
Kan då även tillägga att detta va mitt i storövningen, så runt bilen sprang både blivande brandmän, blivande brandingengörer och markörer........
Dom som gick runt vid bilen kollade aningen konstigt på läraren som låg i baksätet helt kallsvettig och vit som ett lakan i ansiktet.....
Till slut hade jag inget annat val än att öppna dörren eftersom jag kände jag behövde spy, varpå jag typ trillar ut ur bilen och ner på knä i gräset, och spyr.......skum......
Hade verkligen ingenting i magen......
En av kollegorna kom bort och fick lägga en filt i gräset till mig... Med fortsatt kramp i magen och duktigt yr och matt va det knappt jag klara av att komma på benen igen, så fick bli släpad bort....
Under tiden jag låg där på filten vet jag inte hur mycket människor jag fick runt mig.....
Smått pinsamt, men alla brydde sig ju faktiskt om mig....

Som tur va hade jag en snäll kollega (samma som var snäll och släpade runt mig under eftermiddagen...) som sa att han kunde köra hem mig...
Kom in till omklädningen igen och va precis jag fick av larmställ och kunde komma i lite torra kläder....
Som ett brev på posten kom illamåendet, igen, och jag hann precis in på toaletten innan jag återigen spydde.......den här gången ren galla......
Riktigt, riktigt fruktansvärt..... Blää....
Innan jag kom hem i sängen kan jag upplysa om att jag lyckades spy galla en gång till!..... Väldigt kul...not....

Som tur va släppte krampen en stund efter jag kommit hem och ner i sängen....
Fick dock ett litet återfall nu under kvällen :-(
Som tur är har jag en världssnäll mamma som cyklade hem till mig med lite lättsmält mat m.m.
Tack, LOVE YOU!

Som ni säkert förstått vid det här laget (om ni orkat med att läsa hela detta inlägget som blev jääääääättelåååångt.... Sorry...) så fick jag en kraftig reaktion på antibiotikan......
Så den lär icke tas igen....
Nu ikväll är jag ganska megamatt i hela kroppen, och fortfarande duktigt öm i min stackars mage.....
Ska lägga mig och sova snart...
Se om jag klarar ta mig till jobb imorgon eller om kroppen behöver mer utvilning.....

2 kommentarer:

Anonym sa...

klart den snälla mamman hjälper----älskar ju sin dotter!!!

Anonym sa...

usch.. låter inte skoj.. hoppas allt är bättre idag... led med dig när jag läste så nu har jag ont i magen :P Kram kram