fredag, september 05, 2008

Idol 2008

Så har höstens event (hmmm, eller...?...) dragit igång ännu en säsong....
Idol 2008 startade för någon dag sen...
Man kan bara inte låta bli att förundras över alla dessa människor, unga som gamla (???), och hur dom egentligen tänker i sina små skallar när dom fick in idéen om att ställa sig och sjunga i nationell tv inför professionella människor, NÄR MAN INTE KAN SJUNGA!!!!....?????
Kan tankegången gå nåt sånt här tro;
"Hmm, jag sjunger egentligen som en jävla fågelskrämma, men jag ska nog söka till Idol och där kommer dom göra mig till stjääärnaaaa!!..."
Eller??.....

Allra roligast är ju framförallt dom som verkligen tror dom sjunger asfint, men när käften öppnas är det fan i mig allt annat än toner som kommer ut..... Och när juryn då säger sanningen att "du kan faktiskt inte sjunga" (eller ja, dom kanske snarare uttrycker sig: du är ju för fan värdelös...... Kanske hihi...), då går mänskan in i försvarsställning, blir pissförbannad och kontrar med (detta e ju det bästa av allt...); "min mamma säger att jag sjunger jättefint!"
Jaha, och dom har aldrig funderat på varför det kan vara som så att alla andra håller för öronen när flabben öppnas??..... Bara mamma säger det är vackert, då är det nog den fulla sanningen.....
För mamma är ju verkligen opartisk....öhhhhhh.....

Det är väldigt sällan jag asgarvar och skäms så mycket på en och samma gång under en timme, som när det är Idol :-)
Underbart! :-)

Inga kommentarer: