onsdag, januari 16, 2008

I'm going to Gothemburg!!!!

Japp, så blev det.....
Läget är såhär att jag ska bli halv-göteborgare från 4:e februari fram till 31:e maj :-)
För nån vecka sen fick jag ett samtal från en kille från Räddningstjänsten i Göteborg, och han hade ett erbjudande till mig.....
Rtj Göteborg ska starta upp ett projekt med 4 st tjejer som har bekymmer med vissa fystester och ville ge dom möjligheten att gå med i styrkorna och samtidigt få möjlighet att fokusera och träna upp dessa tester.... Samtidigt ville Rtj Gbg få möjlighet att komma in i erfarenheten, eller va man nu ska kalla det, om hur det är att ha kvinnliga brandmän med i lagen..

Det krävdes för en gång skull inte alltför mycket tankar kring detta innan jag tackade ja :-)
4 månader på en brandstation med hjälp till upplägg för tester, då ska jag jävlar i det regera det där förbannade rullbandstestet!!!!!
Plus att jag under tiden får syssla med det jag verkligen vill, att vara brandman :-)
I Göteborg!....
Eftersom det bara rör sig om 4 månader kommer jag ju givetvis inte att flytta upp där och säga upp lägenhet o.s.v. utan jag kommer att pendla.....
Nu är deras schema så bra att man mestadels jobbar dagar i rad, t.ex. dagpass måndag följt av nattpass tisdag, så då kommer jag att stanna kvar på stationen så det inte blir alltför mycket "onödig" körning....
Idag fick jag det slutgiltiga beskedet att jag blev en av dessa 4 tjejer och det riktigt hoppade i hela kroppen!..... Längtar faktiskt, det känns som det ska bli så satans förbannat kul det här, och jag har världens förhoppningar om att en gång för alla klara fystesterna!......
Känns som mitt livs bästa möjlighet hittills :-)

Nåt annat kul som hände idag va att jag äntligen fick mina nya gardiner m.m. som jag beställt från Jotex... Ville ändra om och snygga/piffa till lite i mitt vardagsrum...
Så nu ikväll har jag roat mig med att fixa till allt, och gissa om det blev snyggt!!!! Oj va nöjd jag blev :-)
Nu jäklar blev det stil och mys kan ni tro :-)

Inga kommentarer: