måndag, juni 19, 2006

The hills have eyes + Cold mountain...

Snacka om att denna helgen gått snabbt...
Jobbade ju visserligen till kl 16 i lördags, och sen var jag uppe i Ängelholm hos min kompis och festade lite..

Sen fick jag tack och lov sova bra och i ett sträck mellan lördagen och söndagen. Det behövdes kan jag säga.
Kände mig dessutom riktigt duktig eftersom jag (trots strålande solsken och strandväder...) släpade ut mig till gymmet på eftermiddagen och tränade i 2 timmar. Snacka om att svetten forsade av en...

På kvällen sen blev det lite film.
Hann med både "The hills have eyes" och "Cold mountain".

Ja, vad kan jag säga....
"The hills have eyes" var väl ganska okej tycker jag.. Fast den var dock inte så äcklig som jag först trodde... Det var inte så att man blev mörkrädd precis eller att den hade någon "The Grudge"-känsla... (The Grudge är för övrigt den absolut äckligaste skräckis som hittills gjorts...)
Nä, det var lite mer splatter-skräckis över denna..
Fast nog hoppade man till ett par gånger under filmens gång, och den var definitivt sevärd.

"Cold mountain" däremot kan jag inte precis säga var övertygande bra...
Segt drama blir nog rätta benämningen...
Visst, en film som berör med tanke på människornas upplevelser under inbördeskriget, med stundom väääldigt seg...
Knappt sevärd...

Inga kommentarer: