tisdag, juni 06, 2006

And so it has begun...

Så påbörjade vi vår allra sista vecka på utbildningen....
Igår hade vi våra allra sista insatser på fältet dessutom. En rökdykarinsats och en trafikolycksinsats. Min grupp fick börja med rökdykning, och denna gången var det ett fartyg som börjat brinna i maskinrummet. Det blev både inriktning släckning och livräddning.
Som ni kan förstå är det ganska trånga utrymmen i ett fartyg, långa inträngningsvägar (vi var tvungna att gå in genom en lucka uppe på taket... jobbigt värre bara det...), jobbig slangdragning mm.. Fick gå in och rökdyka 2 omgångar, och jag kan lova att man var ganska slut efter var gång.

På eftermiddagen sen hade vi trafikolycka. Vår lärare hade förberett en riktigt klurig uppgift åt oss.... Olycka på motorväg med ett flertal bilar inblandade och en hel del skadade...
Vi fick tänka till lite grann och göra våra prioriteringar på dom skadade. Solen sken, så varmt blev det också. Svetten forsade ganska bra nerför pannan.

Efter avslutade insatser startades dessutom ett litet vattenkrig mellan mig och vår t-olyckslärare. Sorgligt nog lev det jag som blev mest blöt. Kan bero på att jag blev duschad med en skumsläckare också... =)
Men, men... Hämnden är ljuv......
Kul var det i alla fall, haha..

Efter den första "duschen" blev det till att duscha av sig ordentligt, och sen bjöd skolan oss på italiensk buffé och limetårta. Riktigt god mat, och vi satt i restaurangen och pratade tills kl 12 på natten, sen fick vi flytta oss in till boendebarackerna.
Blev ganska sent i säng och inte många timmars sömn precis, så jag är ganska trött ikväll....
Har redan somnat några omgångar på soffan under dagen..
Och fast klockan bara är strax efter 21 ska jag faktiskt gå och lägga mig nu.

Imorrn väntar ett studiebesök i Barsebäck, och sen har vi bara sista dagen kvar =(

Inga kommentarer: