tisdag, december 16, 2008

Jordbävning????....!!

Jovisst har vi jordbävningar här i lilla Skåne.....
Kraftigaste skalvet på över 100 år tydligen....
4,7 på Richterskalan sägs det, och det tillhör ju dock inte vanligheterna här i vårt avlånga land...
Globala förändringar eller??.......

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4004352.ab

Hela Skåne ska tydligen har märkt av det här skalvet.....
Det vill säga alla utom jag... :-)
I min lilla värld är inte jordbävning det första jag tänker på precis...
Stod i duschen 6.20 när skalvet kom, och det enda jag uppfattade va att jag hörde hur trappräckena dönade rätt rejält.... Men inte fan koppla jag ihop det med att det skulle va en jordbävning....!
Inte heller min morgontrötta vovve reagerade på det, han låg lugnt kvar i sängen å snarkade :-)
Mina fåglar verkade till att reagera på det i alla fall.... Den lilla pippin hade bytt bur och krupit in hos den stora pippin istället hihi.

Låt oss nu hoppas då att vi klarar oss i drygt 100 år till innan nästa earthquake....

Inga kommentarer: