fredag, augusti 22, 2008

Tuff vecka...

Vart en kämpig vecka hittills...
Har inte alls vart i toppform på hela veckan tyvärr... :-(
Inte haft nån aptit what so ever sen i måndags...
Är tyvärr fortfarande min lilla Indy som påverkar mitt sinne... Till råga på allt jobbade jag nätter måndag och tisdag, så vart ganska trött och slö i kroppen dessutom...
Min ögonsten är fortfarande inte helt bra....
För några veckor sen såg man ljusningen eftersom han började äta igen... Men nu har det blivit bakslag igen...
Äter inte precis och småseg när man är ute och går...
Pratade med veterinären idag igen, och nu verkar det som det kan vara så att höfterna börjat spöka...
Tyvärr lider han ju av höftledsdysplasi sen tidig ålder, vilket han i vanliga fall äter en tablett för så artros osv ska motverkas.... Den här tabletten är ganska rejält stor så det har inte vart helt lätt att få den i honom regelbundet på flera veckor....
Utan den kan han få värk i sina små höfter.....
Så nu kan det vara det som börjar spöka..... Suck.....
Ska det aldrig ta slut.....
Önskar bara jag fått min friska, pigga vovve tillbaka....
Har i alla fall fått lite bra tips och trix idag av veterinären på hur jag ska kunna få tabletten i honom...
Så får vi hoppas det hjälper höfterna igen så han kan börja äta och kunna gå utan å va öm igen...

Som dom säger, hoppet är det sista som överger människan......
Inte sant...

Inga kommentarer: