söndag, maj 25, 2008

Världens bästa vecka :-)

Känns som denna veckan har vart i toppform :-)
Två bra pass uppe i Götet måndag och tisdag, sen askul utekväll med grabbarna på laget i onsdags...
Dessutom haft en underbar helg uppe i Göteborg där jag jobbade fredag dagpass + lördag dygn. Kanonfint väder båda dagarna, vi kunde t.o.m sitta uppe på terrassen på brandstationen igår och pressa lite hela laget i solen :-)
Innan larmet gick om brand i terräng..... :-)
Lördagkvällen spenderade jag mellan 18-23 i tankbilen med en av killarna, vi körde vatten vid en enorm skogsbrand en bra bit från vårt distrikt... Vi kunde t.o.m. sitta och lyssna lite schlager på radion :-)

Känns grymt trist att behöva lämna i slutet på veckan :-(
Trivs kanon med allt där uppe, jobbet, stationen, laget, alla övriga brandmän man träffar på där uppe...
Bara positiva saker....
Bara hoppas på en tjänst där uppe i höst faktiskt....

Fick även underbara nyheter i förmiddags när jag kom hem till La och hämtade Indy.... Han hade ätit torrfoder själv från skålen igår kväll!.....
Inte nog med det, han har fortsatt med det även idag :-)
Knaprat i sig mat själv nu under eftermiddagen och kvällen här hemma också! :-)
Känns helt underbart!....
Va rätt många veckor sen han åt självmant....
Nu väntar återbesök hos veterinären näta måndag då nytt prov ska tas för att se hur det ligger till med infektionen... Jag tror och hoppas det visar på att den har antingen försvunnit eller är på god väg att försvinna :-)

Är dessutom på god väg att klara mina tester uppe i Göteborg :-)
Så just nu känns livet ganska gött :-)

Inga kommentarer: