söndag, maj 11, 2008

En suck av lättnad....

Blev ett lååångt besök på djursjukhuset i Helsingborg i fredags...
Beskedet blev hittills en stor lättnad...
Ultraljudet visade inget som tydde på tumör...
Analysen av blodbilden visade inget som tydde på att det skulle va leukemi....
Aktiviteten i dom vita blodkropparna va normal...
Tyvärr hittade dom ju fortfarande inte vart infektionen kommer från, men dom tror att det "bara" är en envis infektion som hans kropp behöver tid på sig för att läka ut...
Vila, vätska och näring.....

Fortfarande inte helt 100% säkert att det inte är något allvarligt, men läget känns ju betydligt ljusare än vad det kändes tis-tors....
Så nu hoppas jag innerligt att veterinären har rätt i att det inte är cancer utan att min lilla ängel kommer bli frisk och kry igen...
Så jag får behålla honom frisk och go i många, många år till...
Vi har fortfarande mycket kvar att uppleva tillsammans...
Och faktiskt så har han verkat betydligt piggare både igår och även idag...
Fortsätt hålla tummen för min ögonsten...

För tillfället sitter jag själv uppe i Götet, jobbar dygn idag...
Vart ute på skogsbrand i 5 timmar nu i eftermiddag/ikväll....
Precis käkat vår första riktiga måltid för dagen =)
Och det satt fint kan jag lova =)

Nu är det snart sängdags.. Längtar hem till min lilla Pinda :-)
Har bestämt mig för att vi ska bekämpa det här tillsammans...

Ett litet övrigt inflik bara...
Diggar Douglas Murray som in i helvete!... :-)
Vilken grymt fin tackling han satte i mot ryssen i gårdagens VM-match! :-)
Matchstraff????!!! Bullshit säger jag! Hur klockrent som helst...!
Och Henke Lundqvist....
Tack och lov vi fick in honom i målet :-)

Inga kommentarer: