onsdag, maj 28, 2008

Sista passet i Gbg :-(

Snart stundar det allra sista passet här uppe i Gbg....
Knappt 3 timmar kvar till nattpasset börjar...
Känns trist... Att behöva sluta alltså...
Har mer eller mindre levt här uppe och på brandstationen nu i 4 månader, så det kommer känns konstigt, sorgligt och trist att behöva lämna allt imorgon bitti...
Ännu konstigare kommer det väl kännas på tisdag när jag åter träder in på äldreboendet hemma i stan...
Levt som brandman i senaste 4 månaderna så ska man gå tillbaka till nåt helt annat i alla fall över sommaren...
Skumt...
Visst blir det kul att träffa mina gamla kollegor hemma, dom trivs jag med och tycker bra om, men det är ju trots allt brandman jag vill jobba som...
Nu är ju rullbandstestet fixat så nu kan jag ju söka brandmanstjänster hej vilt, men har trivts så grymt bra här uppe med allting så det känns sorgligt att sluta :-(

Men... Vem vet vad hösten har att erbjuda...
Har ingen aning om hur läget kommer se ut på brandstationen hemma i Landskrona till hösten, men här i Gbg skulle tydligen sökas tjänster i höst....
Så vem vet, kanske blir en göteborgare av en igen lite senare.. :-)

Ska lägga mig och slappa lite nu innan vi börjar jobba, sen ska jag bara njuta så mycket det bara går av mitt sista pass på stationen och med grabbarna...
Blir till att bjuda på tårta ikväll tänkte jag mig :-)
Imorgon väntar en testdag med storstadstesterna för att se hur pass långt man kommit med dom..
Men hur som, jag nådde mitt främsta mål här uppe i alla fall.... Att klara rullbandstestet :-)

Inga kommentarer: