torsdag, maj 01, 2008

Grym Valborg!

Tror faktiskt jag hade en av mina bästa Valborgmässoaftnar igår =)
Trots att jag jobbade....
Men det är det fina med att jobba inom brandkåren... Känns inte precis så tungt att jobba såna dagar man vet i stort sett alla andra är lediga och partajar eller nåt...
Man befinner sig ändå i ett supergött härligt gäng =)

Jobbade nattpasset igår så på förmiddagen blev det lite träning sen in till centrala Göteborg...
Tog mig in till Nordstan och sen vidare upp mot Avenyn för lunch..
Kan säga som såhär att nu vet jag vart alla Göteborgs-bratz håller till......
Tror jag lyckades hitta dom allihop på en enda gång på samma ställe hihi.
Uppenbara "innestället" SoHo blev valt som luchställe och det va typ vi och bratzen..... Men maten va god i alla fall och stället superfräscht...
Efter lunchen blev det en shoppingrunda och sen fika...

Gick på mitt pass kl 18 och hade definitivt förväntat mig att det skulle bli en larmrik kväll/natt med tanke på Valborg....
Men icke...
Direlt vi började fick vi bege oss in till centrala Göteborg för att stå och passa vid cortegen Chalmers har vart år på Valborg....
Satt typ på första parkett uppe på vår stegbil :-)
Tror folk tog fler kort på oss än på cortegen hihi... Inte undra på, inte så ofta man ser 8 brandmän som sitter på rad uppe på stegbilen haha.
Kul hade vi i alla fall...
Va hyfsat sent vi kom tillbaks till vår station och hela natten fick vi sova.... Otroligt nog... :-)

Nu är jag hemma och ledig fram till måndag... Gött...
Ikväll blir det Club Akut i Helsingborg med Anna... Hoppas det blir en trevlig kväll utan otrevliga överraskningar....

Inga kommentarer: