söndag, april 20, 2008

Vård Av Hund....

Hade allt vart normalt så hade jag redan legat i säng för ett bra tag sen, och klockan hade ringt vid 3.15 inatt och en timme senare hade det vart avfärd mot Götet...
Men nu är det inte så...
För första gången i hela mitt liv har jag fått ta 2 semesterdagar för Vård Av Hund....
Fick ringa min styrkeledare innan i eftermiddags och be om ledig nu måndag och tisdag....

Va ju hos veterinären i fredags med min lilla påg...
Va där i över 2.5 timmar...!
Det blev både blodprov (i två omgångar...) och röntgen m.m..... Han var så duktig och tålig det lilla livet när veterinären och sköterskorna höll på med honom...
Första blodproverna visade på en kraftig infektion nånstans i kroppen..... Men var eller av vad kunde man inte säga än... Fler blodprover är ivägskickade och svar på dom kommer i veckan och om 14 dagar....
Säkert är i alla fall att han mår riktigt dåligt....
Hela helgen nu har jag knappt fått i han nån mat och han orkar inte va ute och gå eller nånting.... Ligger mest och sover...
Tänk er som vi människor när vi har en riktigt grym influensa....
Han fick i alla fall 2 olika mediciner... En mot infektion som jag kunde hämta redan i fredags, och en mot inflammation som jag ska hämta imorgon....
Förhoppningsvis kan dom gå in och hjälpa redan nu så han blir friskare och mår bättre snart igen...

Så... Alla som känner lilla Pindan får hålla sina tummar för att han bli frisk och kry snart igen :-)

1 kommentar:

Anonym sa...

JA VI HÅLLER ALLA TUMMARNA FÖR ATT LILLE INDY BLIR FRISK SÅ FORT SOM MÖJLIGT. VÄRLDENS GULLIGASTE HUND O MATTE ÄR DET JU. KRAM MAMMA