onsdag, april 16, 2008

Orolig för min ögonsten...

Sitter uppe på brandstationen i Götet nu... Precis jobbat ett dagpass och stannar kvar här uppe inför nattpasset imorgon..
Har vart ganska trött under dagen idag kan jag tala om....
Fick sova i 2 timmar inatt...
Min lilla ögonsten Indy har ju vart lite tramsig med maten och lite allmänt slö senaste veckan vilket har oroat mig lite smått och gett mig dåligt samvete i och med att jag åker iväg och blir borta som jag blir nu med jobbet här uppe i Gbg...
Igår va ingen rolig dag....
Fick knappt i honom nån mat alls under dagen och fast vi va i skogen och gick i det härliga vädret va han inte alls så pigg som han brukar va...
När vi sen kom hem så började det...
Han spydde en gång på eftermiddagen, sen på kvällen fick jag till min stora glädje i honom hans mat vilken han en halvtimme senare spydde upp på dörrmattan.....
Kan säga att han hade en väldigt orolig och förtvivlad matte vid det laget.... Visste inte om jag skulle kunna åka upp idag eller inte just då...
Som tur va pratade jag med min kära mamma som lovade att hämta honom tidigt imorse och ta kontakt med veterinären åt mig.....
Jag hann bara gå och lägga mig och sova 2 timmar innan jag vaknade av att Indy kräkte IGEN...! Orolig matte IGEN...! Som om det inte skulle va nog låg han resten av tiden (mellan typ 1-3) och torrhostade i sängen, vilket gjorde mig ännu oroligare med tanke på veterinären sagt till mig att hålla koll efter symtom på om blåsljuden i hjärtat blivit värre.... (torrhosta och slöhet är två sådana symtom....)...

Tack och lov ringde mamma i förmiddags och berättade att veterinären inte trott det hade med hjärtat att göra... Istället fick vi ett speciellt dietfoder som är bra mot rasens känsliga magar....
Förhoppningsvis är det bara lite klabb med hans mage, och jag hoppas det går över väääldigt snart....

Inga kommentarer: