fredag, november 23, 2007

Va fan händer egentligen????

Precis kollat på kvällens "Idol".....
Öhhh, kan nån tala om för mig va det va som hände....??!
Andreas sitter säker och Daniel åker ut!!!??????
Hur har svenska folket tänkt ikväll????
Andreas va urkass, faktiskt..... Framförallt jämfört med dom andra..... Så sitter han säkert??.......
Daniel och Amanda ställs mot varandra och så är det Daniel som förlorar och åker ut!!!??? Mot Amanda???!!!!!! Hur fan gick det där till???? Vissa, Amanda kan va hur cool som helst på scenen MEN hon har faktiskt ingen vidare sångröst....!
Jag hade 1000 gånger hellre velat se Daniel i final i Globen... Daniel och Marie Picasso, för hon va asgrym ikväll! Satan va bra hon sjäng rock!...
Men Andreas.....kvar fortfarande.......????
Nä, jag fattar ingenting.....

För övrigt kan jag tala om att jag har ett väldigt blandat känsloliv för tillfället.....
Samtidigt som jag är lycklig för vissa saker (mitt lärarjobb i Revinge t.ex, som verkligen kommit igång nu... Vart nere mycket nu senaste tiden...) så känns det som jag är jävligt nära att knalla rakt in i den berömda väggen snart....
Att ha 2 jobb är inte en dans på rosor....
Jobbet i Revinge har givetvis prio 1 för mig och jag tar så mycket jobb där nere som jag bara kan få, samtidigt som jag försöker att ta tjänstledigt så lite som möjligt från äldreboendet... Vill ju få så mycket extra pengar och förlora så lite som möjligt, så i den mån det går försöker jag byta arbetspass med nån annan när jag ska till Revinge.... Vilket i sin tur innebär att jag vissa gånger kanske får jobba mån-sön....
Det som egentligen tär på krafterna är faktiskt instruktörsjobbet på gymmet....
Inte så många som villigt ställer upp och byter eller tar pass för en, och nu i veckan fick jag en rejäl kalldusch av en av instruktörerna som sa att hon vart jävligt besviken på mig för att jag inte kunde köra mitt Forza-pass i tisdags så hon fick hoppa in istället......
Till saken hör den att jag jobbade i Revinge hela dagen och sen skulle jag gå på och jobba natten på äldreboendet direkt på kvällen..... Tydligen skulle det då va rimligt att köra från Revinge direlt ut på gymmet för att hålla ett Forza-pass och sen hem å knappt hinna slänga i sig mat och duscha (ca en halvtimme hade jag haft på mig för mat å dusch....) och sen sticka och jobba natt och va vaken i 10.5 timme...... Yeah right......
Behålla hälsan eller?????!
Inte precis så att jag ligger på latsidan...... Och det är ju inte precis instruktörsjobbet som betalar mina räkningar...... Prioritering kanske....?!..

Inga kommentarer: