tisdag, november 13, 2007

Satsar storhjärtat =)

Japp, när jag säger att jag ska satsa på något så gör jag det verkligen =)
Ligger just nu i hårdträning inför det där jäkla rullbandstestet.. Min kompis Annika (som kan en hel del om både kost, träning och kroppen) är min personliga coach just nu och jag har sagt att jag ska lyssna på henne och göra vad hon säger, så jag gör framsteg och fixar det där testet!
Har lagt större delen av styrketräningen på halvvila och kör nu i stort sett bara konditionsträning av olika slag (springa i backar, intervaller, ute på brandstationen minst en gång/vecka för att gå testet osv...) + grundträning för att få in rätt gångteknik och andningsteknik för att totalt kunna fokusera min kraft och energi rätt när jag går testet....
Såklart hör då även kosten ihop med slutresultatet och dom som känner mig vet om att jag inte äter fågel eller fisk..... Tyvärr är det just dessa två typer av kött som är allra bäst för kroppen.... Fläsk,- och nötkött "förorenar" kroppen mycket mer än vad vitt kött gör....
Som sagt innan så sa jag att jag skulle satsa helhjärtat på detta, och det menade jag.....
SÅ....... Jag har nu börjat äta fågel igen......
Efter typ 5-6 års tid är bl.a. kyckling tillbaka på menyn :-)

(Ehhh, Sophia vännen..... Du svimmade inte va??? ;-) )

Har redan förbättrat min tid lite grann på bandet, och bättre ska det bli :-)
Jag är inte den som ger upp i första taget :-)

Just nu sitter jag på jobb igen.... Jodå, nattjobb igen.....
Har en natt till, sen ledig resten av veckan....
Nästa vecka ska jag till Revinge igen två dagar och hålla losstagning :-)
Kul, kul, kul :-)

Inga kommentarer: