torsdag, augusti 16, 2007

Fan så svårt allt blev helt plötsligt....!

Står just nu inför mitt, förmodligen, livs svåraste beslut.......
Dom ringde från stuntskolan innan idag.....
Jag blev antagen till utbildningen....! Hade jag inte trott, saknar ju en del i akrobatiken... Men dom sa jag hade styrkan som krävdes och att jag hade väldigt bra fallteknik, något som ju är A och O för en bra stuntman....
Saken är ju den att utbildningen kostar 120.000 :- och sträcker sig på ett år.....
Under detta året lär man inte ha så mycket tid över att jobba extra eller nåt, så va skulle man leva på????...... Isåfall hade jag fått ta extra lån så man haft till räkningar o dyl under året.....
Sen beror mycket på arbetsmarknaden också..... Visserligen har vi ännu inga professionellt utbildade kvinnliga stuntmän här i Sverige (och knappt runt om i världen heller för den delen...) så efterfrågan på kvinnliga stuntmän lär va ganska stor......

Till råga på allt har jag ju fått timanställning nere på skolan i Revinge till hösten, som instruktör/lärare, och det känns också kul.... Men frågan är ju hur mycket det kommer att bli man får hoppa in och jobba..... Kan ju bli väldans mycket, och det kan bli knappt nåt alls.....

Nästa intagning till stuntskolan är inte förrän om 2 år heller......
Och av ca 150 sökande hade dom, innan i måndags, bara antagit 4 stycken till utbildningen......
Jäkligt smickrande att JAG nu blev intagen, och att dom anser att JAG har potential att bli en bra stuntman.....
Har fram tills måndag på mig att bestämma mig.....

Any advice?????????

För övrigt så har min grymma träningsvärk i stort sätt släppt nu..... Fick dock inte mycket sömn inatt..... Hade fortfarande jäkligt ont i framförallt revbenen imorse när jag gick till jobb..... Konstigt att det kan släppa så under dagen....
Däremot har det satt sig på halsen och i stämbanden under dagen :-)
Är grymt hes så det låter som jag är i målbrotten :-)

, nu ska jag sätta mig och fundera igen.......

Inga kommentarer: