fredag, maj 04, 2007

Love is only pain disguised as a kiss......

Så lyder en av textraderna i Shakiras nya (asbra!!) låt "Pure intuition".....
Enligt mig så stämmer det jäkligt bra....
Och nä, jag är inte bitter eller pessimistisk eller nåt sånt... Jag har bara en helt annan syn på kärlek och förhållande än alla ni romantiker (stackars naiva satar...) och långförhållande typer som finns där ute....
Jag är, som jag brukar säga, realist ;-)

Grejen är att visst kan jag ibland sakna "nån" i mitt liv som man bara kan ta det lugnt ihop med eller sitta och mysa till nån film ihop med eller liknande, men när det väl kommer till krita så är ändå frågan om jag hade velat ha ett förhållande just nu.....
Svaret blir nej.....
Jag är ytterst tveksam till att jag skulle velat ha det....
Levt ett par år som singel nu och det är fan inte så jäkla kasst alltid... Man gör som man vill, och vad man vill och har ingen annan att svara för än sig själv....
Vill man gå ut och festa så gör man det, utan att behöva kolla så det är okej med någon annan...
Närhet kan man få ändå utan att ha förhållande, inte sant....

Faktum är att efter mina tidigare erfarenheter av förhållande o.s.v. så lär det nog ta ett tag till innan jag funderar starkt på att hoppa på nåt sånt igen...
För (sorry boys, men) när det gäller killar och förhållande sätter jag er inte högt i kurs..... Tyvärr, men så är det.... Låt oss säga att jag inte precis blivit imponerad av tidigare pojkvänner och deras sätt gentemot mig (och tjejer överhuvudtaget...)
Den dagen en kille imponerar på mig lär jag väl svimma av chock, eller så hoppar väl ögonen ur sina hålor och hakan dimper ner i golvet......
Typ.....

Den stora frågan är väl enligt mig; finns det överhuvudtaget killar där ute som är kapabla till att vara trogna, och inte råstöta på andra tjejer när dom är ute och festar????.......
I'm just wondering......
För faktiskt (och tyvärr...) är det så att större delen av dom killar som stöter på en när man är ute har (ja, just det......) förhållande....!
Fint sånt, tjejen sitter hemma och väntar så man passar på att stöta på lite andra brudar istället..... Nice.....



I trust everyone....
It's the Devil inside them I don't trust......

1 kommentar:

Anonym sa...

Kunde inte ha skrivit det bättre själv :P Å du, nu vet jag varför jag aldrig skriver kommentarer i din blogg. tar 7 svåra år att komma in här där man skriver, ha ha ha.