måndag, maj 24, 2010

Party, kalas och film :-)

Haft en riktigt trevlig helg.
Jobbade till kl 16 i lördags sen fick man hem och vila lite...
Den underbara solen tittade fram på eftermiddagen och höll sig framme hela kvällen också, så man kunde inte bli annat än sugen att gå ut en sväng på stan och ta en cider :-)
Jag, Linda,Aida och senare också Malin samlades på Infernos uteservering för lite dricka och gött snack.
Blev att vi drog vidare till nattklubben sen också och det kom rätt mycket folk ut faktiskt.. Va himla skoj :-)

Igår hade jag full rulle hela dagen....
Först upp till Rolf (Indys gamla daghusse...) på lite kaffe, sen ut till min moster på kusinens kalas. Fick äta årets första grillade flintastek, potatissallad m.m. m.m.jäkla gott så jag va mätt resten av kvällen sen hihi.
Efter kalaset va det bara raka vägen hem och ner till tvättstugan :-)

På kvällen sen satte jag mig och såg It's complicated med Meryl Streep, Alec Baldwin och Steve Martin.
Sanslöst rolig film :-))

Jane (Streep) är mamma till tre vuxna barn, äger en framgångsrik restaurang och har 10 år efter skilsmässan ett vänskapligt förhållande till exmaken Jake (Baldwin).
Men under en resa till New York för att fira sonens collegeexamen, börjar saker och ting bli komplicerade.. En oskyldig middag tillsammans leder till något ingen av dem kunnat förutse - en kärleksaffär... Då Jake är omgift med den mycket yngre Agness har Jane plötsligt blivit den andra kvinnan...
Fångad mitt i den pånyttfödda romansen finns Adam (Steve Martin), en arkitekt som Jane anställt för att bygga om hennes hus.. Även Adam läker såren efter en skilsmässa men faller snart för Jane. Han inser dock snart att han blivit en del av en invecklad kärlekstriangel....

Superkul filmsom man bara måste se :-))
Meryl Streep och Alec Baldwin är kanon i sina roller :-)

Inga kommentarer: