torsdag, april 01, 2010

Njuter av ny frisyr, ledig dag, wii & träning :-)

Äntligen haft en ledig dag idag :-))
Va såååå skönt att få sova ut lite imorse...
Sen igår anpassar jag mig nu till en helt ny frisyr....ganska kort som sagt för att vara mig...
Har haft långt hår väldigt länge nu så det va dags för en förändring, och änsålänge trivs jag väldigt mycket med min nya frilla :-)
Har dock inte vant mig än vid att där faktiskt inte är nåt långt hår att fösa undan när man tar på en tröja eller lägger sig på kudden hihi, men det är ganska skönt måste jag säga...
Va en ny upplevelse att träna idag också... Första gången i mitt vuxna träningsliv som jag inte behövt sätta upp håret när jag tränar....! Nu låter det som jag har klippt mig helt korthårig, men det har jag ju dock inte :-) Bara det att där inte är nåt som hänger i nacken =)
Idag räckte det att bara dra håret bakom ögonen så va det ur vägen haha.

Vart ju ett biobesök igår också med Malin...
The bounty hunter med snyggingen Gerard Butler och Jennifer Aniston.
Grymt bra och rolig film!! En riktigt rolig actionkomedi som lockade till massor av skratt!
Gerry Butler va sanslöst rolig :-))
Enda minus med filmen va väl att man bara fick se honom i bar överkropp EN gång...... Hallå, meeer ;-)
Nä men seriöst, SE DEN!

Fick lite nya spel i tisdags till min wii... Idag hann jag äntligen provspela dem!
Monster trux extreme - ett bilspel där man kör monster truckar på olika banor... Egentligen inget drömspel, men jag ville ha nåt sånt spel man bara kan trycka på när man har en liten stund över och inte hinner sitta flera timmar....
Hyfsat svårt när man inte spelat det förr eftersom man styr bilen genom att luta på wii remoten...
The mummy - tomb of the dragon emperor - bara älskar mumien-filmerna så va bara tvungen att ha spelet också :-)
Hann inte spela så himla länge på detta men det verkar ganska kul... Lite mer "vuxenspel" eller i alla fall sena tonåren spel så det är lite svårare än vissa andra... Men kul.
Brendan Fraser har lånat sin röst till sin karaktär även i spelet.
Precis som i filmen så börjar man från början och hittar mumien och så småningom försöka stoppa honom också... Mycket fight- och pang-pang scener men även lite klurigheter...
Night at the museum 2 - hihihi, ett sånt måste-ha-spel :-)
Såna här spel gillar jag! Tillåtet från 3 år så det är ju ett barnspel och då ganska lätt handling, men väldigt roande :-)) Men så har jag ju också ett ganska stort barnasinne kvar haha. And proud of it! ;-)
Även Ben Stiller har lånat sin röst till Larry Daley i spelet...
Detta däremot fastnade jag i ett par timmar :-)
Man börjar på Natural History Museum för att lära sig grunderna, sen fortsätter jakten på Smithsonian för att ta tillbaka tavlan och stoppa Kamunrah.
Ganska lätt nivå som sagt, men det bjuder ändå på en hel del klurigheter så man får tänka till lite. Väldigt kul som sagt :-)

Inga kommentarer: