onsdag, september 16, 2009

Det gäller att va smart...

Såg en ganska kul sak innan idag när jag va på Kvantum och handlade...
Stod i förbutiken och väntade i kö och lite längre bort står en mamma med sin lilla dotter...
Det är väldigt få ungar som lyckas få mig att skratta..
Är inte så värst överförtjust i barn, speciellt inte storleken mindre som bara äter, sover och skriker... Däremot kan dom bli rätt roliga när dom kommer ur baby-åldern och faktiskt börjar tänka lite själv, och det va precis det som hände här :-)
Dottern som jag gissar kanske kan ha vart i 4 års åldern eller nåt stod och bar på bl.a. en sån där drickyoghurt, och mamman hade en exakt likadan i sin hand...
Plötsligt så råkar dottern tappa sin flaska i golvet och plockar upp den rätt fort och suckar lite...
Hon tittar på sin yoghurt, sneglar på mamman, varpå hon sen snabbt ger sin yoghurt till mamman och tar hennes flaska....! Inser ni briljansen i det hela :-))
Redan då infinner sig ett leende på mina läppar...
Ungen tänker lite grann och verkar sen bestämma sig för att ta det hela ett steg längre och tar mammans yoghurt igen (alltså den som tappades i golvet) och är på väg att gå bort till hyllan för att byta den till en helt ny!! :-))
Mamman stoppar henne dock och menar på att det inte gör nåt hihi.
Då tittar ungen på mig och ler lite lurigt och jag kan fan inte låta bli att skratta rakt ut :-))
Jaja, hon behövde i alla fall inte själv dricka den hon tappade i golvet hihi.

Härligt med barn som tänker till lite =)

Inga kommentarer: