lördag, september 05, 2009

80-tals nostalgi :-))

Va minsann uppe i ottan nästan idag :-)
Kl 8 ringde klockan och då va det dags att slänga i sig frukosten....
Kl 10 hade jag spinningpass ute på gymmet + att jag körde lite extra kondition sen efter passet också....
Resten av dagen har jag faktiskt inte alls känt för att hitta på nåt speciellt mer än att ta det lugnt...

Så det blev en nostalgitripp tillbaka till 80-talet istället :-))
Jojomensan, här har det tittats på både
Toffelhjältarna går igen och även lite Solstollarna :-)
Går det att göra annat än fullkomligt älska dessa underbara TV-program från barndomstiden?!
Ola & Per m.fl. har präglat hela ens barndom känns det som....
Hade önskat av hela mitt hjärta att SVT kunde sänt både Toffelhjältar och Solstollar i repris.....
Efterfrågan är ju total har man ju förstått... Tydligen är det väl så att alla vi som va barn på sena 70-talet och vidare in på 80-talet nu är vuxna och det verkar som ingen av oss har glömt eller velat släppa dessa underbara program...!
Jag menar hur härliga va inte greven, Max, Oliver, Amalia, Fjodor m.fl. i Toffelhjältarna, för att inte tala om Knegoff, vaktmästaren, Ulla-Bella, tullaren, Gösta och Hjördis och alla andra i Solstollarna.....?!!
Jag säger bara kärlek..!

Har man lust kan man roa sig med att läsa från radarparet Ola & Per själv på http://www.solstollarna.se/ :-))


Allra överst hittar vi ju ingen mindre än greve Fjodor och hans grevinna :-)
Här ovan har vi våra kära vinds-spöken i Toffelhjältarna..
En av mina absoluta favortiscener var och är när Martyna sjunger En väv av legender.



André Görling a.k.a. Oliver som vi minns honom i Toffelhjältarna går igen....



....och såhär ser André ut idag.....! Lika snygg då som nu :-)


Samtliga bilder är hämtade från http://www.solstollarna.se/
Foton tagna av SVT samt Thor-Björn Bergman.

Inga kommentarer: