onsdag, februari 04, 2009

När hände det här egentligen...??

Har funderat en del dom senaste dagarna vilket ledde till en väldigt stor och svår fråga som jag måste söka ett svar till....
När fan började jag tappa tron på mig själv????
Detta är något som långsamt byggts upp under en väldigt lång tid, och senaste årets händelser och upplevelser har bidragit mycket till det...
Har väl egentligen inte tänkt så mycket på det innan... Förträngt att ens tänka tanken kanske...
Slog ner på mig som en bomb nu häromdagen när jag fick bokat in en lektion jag ska hålla i Revinge nu imorgon förmiddag... Ska hålla en lektion i losstagning av bil på tak...
Det visade sig att jag skulle hålla lektionen som ensam lärare..
Brukar alltid va med på lektioner där vi är några stycken annars, som håller insatser...
Min första tanke va att "det här klarar jag ju inte av, jag måste ringa återbud..."
DET fick mig att börja reflektera över mig själv, mina tankar....
Losstagning är något jag tycker är skitkul, och även något jag är väldigt bra på och har bra kunskaper om...
Det vet jag....
Eller rättare sagt så borde jag veta det i alla fall...
Så exakt när tappade jag min tro på min egna förmåga...?

Det här är något jag måste få ordning på, fort....
Tron på sig själv genomsyrar hela ens vardag, hela ens liv....
Tappar jag bort mig mer nu så går det illa.... Det har utvecklats till en stor fet ond cirkel...
Som jag för min egen skull måste ta mig ur nu...
Ett år är lång tid nog....
Så idag börjar jag jobba på mina nya tankar...
Passar bra att börja idag, på samma dag jag kunde börja träna igen efter operationen...
Höll mitt spinningpass ikväll och det kändes bra.
Att va spinninginstruktör är också något jag är bra på.
Jag har många andra här i livet som berättar för mig att jag är bra...
Nu måste jag bara se till att berätta det för mig själv lite mer också....
Så kanske jag kan hitta tillbaka till mig själv igen...
Till den starka tjejen som gick brandmansutbildningen och visste hon va duktig på det hon gjorde...
Det är hög tid att hon hittar tillbaka till sig själv igen....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du är en UNDERBAR tjej som inte ska tvivla på dig själv.
Du har många fina egenskaper och du är duktig på mycket!

Så vänd den onda cirkeln NU, du klarar det för inners inne har du en vilja av stål vännen.
Kan jag, kan du!!!

Kram

Lina och Meeko sa...

Tack vännen :-)
Jag vet... Jag vet jag eg har en vilja av stål.... Varför den har hamnat så djupt begravt inom mig senaste tiden vet jag inte.... Men jag ska försöka ta upp den till ytan igen :-)
Tack för ditt stöd vännen!