måndag, juli 21, 2008

Mamma Mia! vilken helg!....

Vilken helg det har vart!!!
Vanligtvis är jag van vid att en helg har två dygn..... Men inte denna inte :-)
Gick upp vid 7 i lördags morse och gick inte och la mig igen förrän igår kväll 23.30 ;-)
Började mitt långdygn med att köra upp till Götet för att hälsa på mina brandmansboys där uppe.
Va hur kul som helst att få träffa dom igen, blev riktigt kramkalas :-)
Så blev man bjuden på festmåltid också =) Dom lagade kanongod middag på eftermiddagen..
Vid 19-tiden begav jag mig hemåt igen till lilla La...
Kom hem 21.30 och bara precis slängde mig i duschen och fixa håret och kleta på lite smink i face'et, sen kom Anna och hämtade mig..
Lite snabb förfest hemma hos henne sen vart det ner på stan för att joina sjömännen vi festa med på karnevalen :-)
Dom va kvar i stan och ville gärna festa lite med oss igen :-)
Mötte upp dom på en pub och sen blev det nattklubben efter det...
Precis som på karnevalen bjöd jag in till efterfest hos mig och den blev lååång denna helgen :-)
Vi hade super trevligt. Danne och Micke som vart med hem är kanontrevliga killar, både roliga och lätta att snacka med. Plus nice-lookers ;-)
Och sånt skadar ju aldrig hehe.
9.15 fick vi alla till slut slita oss, sjömännen va ju tvungna att gå ombord igen :-) Dom hade lite jobb att fixa på båten...

Så utan sömn gick jag och hämtade hem lill-Pindan...
Senare på långdygnet (i alla andra, normala, människors värld känt som på söndag kvällen...) möttes jag, Annika och Christel igen för att dra ner på stan och käka middag och sen gå på bio och äntligen få se
"Mamma Mia! the movie"!!..... :-)
Ingen av oss tre hade precis sovit ju sen lördagen så vid middags-laget va det tre hungriga brudar med småkisande ögon som satt och åt :-)
Hursomhelst kvickna vi definitivt till under filmen!...
Herregud säger jag bara!
En sån fullkomligt underbar film!!!!!
M Å S T E verkligen ses av hela världen!!!!!
Man blev bara så jäkla glad, och man satt med ett sådär halvfånigt leende under hela filmen och var gång dom brast ut i sång började ens fot automatiskt stampa takten och man nästintill sjöng med i filmen :-)
Denna filmen kommer ses måååånga mååånga gånger till ;-)

På kvällen kan jag tala om att sängen va djävulskt skön att kasta sig i :-)
Sov utan bekymmer ända till klockan ringde imorse :-)
Idag va den första officiella semesterdagen dessutom :-)
Känns gött som fan.....
Inga "måsten" eller nåt på hela 3 veckor! :-)

Inga kommentarer: