lördag, juni 28, 2008

Visst blev det operation....

Jadå, nog blir det en operation för lilla Indy... På fredag ska min lilla ögonsten opereras för ljumskbråck... :-(
Det roliga i hela historien är att igår hos veterinären var det "gammel-veterinären" själv som tittade på Indy... Tyvärr har inte han vart involverad i allt det där andra med Indy, att dom inte lyckats hitta felet på honom....
Igår diskuterade jag och äldste veterinären allt detta också, varpå han ganska direkt utbrister: "det där tycker jag låter som hjärtmuskelinflammation....!"
Sen tar han fram sitt stetoskop, lyssnar på Indy's hjärta och säger återigen: "jaa, jag skulle nog med min erfarenhet vilja säga att jag är ganska så säker på att det är hjärtmuskelinflammation...."
Mmm, säger jag, men då är det väl bara vila som gäller..... Det sa dom i Hbg i alla fall....
Va säger gammel-veterinären då tror ni....?
"Nähä, jag brukar alltid sätta dom på en liten antibiotika-kur + en hjärtmedicin en vecka, sen brukar dom bli bra..."

Jaha.....
Va säger man då om detta....
Har han nu rätt och Pindan blir helt frisk efter den här medicinkuren så ska jag fan i mig ge han en rejäl bamsekram!...
Och HAR han nu rätt så känns det ganska komiskt att under 4 månader har x-antal veterinärer tittat på Indy och alla stått frågande, sen kommer herr gammel-veterinär och typ slår ett getöga på honom och konstaterar felet direkt..... :-)
Ironi eller??.....
Hoppas verkligen att han har rätt nu....

På tal om annat så va man faktiskt på dejt igår kväll dessutom :-)
Va på bio och såg "The incredible Hulk" med Edward Norton och Liv Tyler...
Myyyycket bättre än den andra Hulk-filmen...
Den här va riktigt, riktigt bra...! Ser jag gärna fler gånger.
Dejten va också jätte trevlig ;-)
Mycket söt och hur go som helst :-)
Lär förhoppningsvis blir fler gånger hihi.

Nu så ska jag hoppa in i duschen...
Precis vart och tränat och nu ikväll väntar utgång i Hbg :-)

Inga kommentarer: