måndag, december 31, 2007

Happy New Year 2008!!!!

Då är vi inne på sista timmen av året 2007.....
Om ca 40 minuter är det nytt år....

Vad minns man då av år 2007, va har man vart med om under året som gått...??
Tja, året tog väl inte så bra början för min del.....
Avsluta år 2006 och började år 2007 med en massa tjall angående tester och jobb på Räddningstjänsten vilket tyvärr slog ut mig ganska fullständigt, så jag gick ner mig ett bra tag där :-(
Så i april fyllde jag 25 och ställde till med party här hemma....
Något jag nog minns som det roligaste under året :-) Blev super-lyckat och jag hade världens trevligaste och underbaraste kväll tror jag :-)
Många goa kompisar som ställde upp för mig och gjorde min 25 års dag till en kanon upplevelse! =)
Under sommaren njöt jag av min första riktiga semester p.g.a mitt långvik. på Solbacken.
Jag och Annika va uppe på High Chaparall och festade loss, något som också är ett väldigt positivt och trevligt minne för året =)
Hösten började också ganska coolt....
Blev ju uttagen att åka ner till Ystad för att göra stuntmansprov! Fy fasen va den dagen va rolig! Va visserligen ganska död i kroppen en vecka efter, lär minnas 2007 som det året jag fick den absolut värsta träningsvärken jag nånsin haft (och förmodligen nånsin kommer att ha....) i mitt liv..... Till och med så pass att det resulterade i att jag blev sjuk....
Men det va det faktiskt värt, för det vart ju faktiskt så att jag blev antagen till den här världsunika stuntmansutbildningen...! =)
*fjäder i hatten*
Tackade dock nej mycket p.g.a den ekonomiska biten, för sugen va jag!
Kan fortfarande känna att det hade vart ascoolt och utbilda sig till stuntman.....
Hösten fortsatte med att Indy fyllde 7 år...
Samt en av årets höjdpunkter: jag fick klartecken att börja som timanställd brand- och räddningslärare på skolan i Revinge!.... Nåt som stagit väl ut under hösten/vintern =)
Blev även så att jag fick fast tjänst inom mitt hemvårdar-jobb i kommunen..... Trygghet...
Blev av över 50 sökande uttagen till intervju för jobb som brandskyddstekniker på Anticimex i Helsingborg, en tjänst jag dessutom till slut som första person blev erbjuden!.......
Men tackade nej till... (mest p.g.a hopp om en tjänst i Revinge....)

Så nu såhär i slutet på detta året måste jag ju ändå säga att jag överlag får känna mig nöjd med år 2007....
Känner dock fortfarande enorma känslor för viljan att kunna få jobba som operativ brandman inom Räddningstjänsten, och det skär i hjärtat att jag ännu inte fixar rullbandstestet.....

Det jag skulle önska av år 2008 är först och främst att kunna klara det där jävla testet en gång för alla och kunna få söka in som operativ brandman, men även att där kanske kan öppnas upp för en tjänst på skolan i Revinge som brand- eller räddningslärare.....

Ska vi snacka kärlek så......
Nä förresten, det tycker jag inte vi gör......
Det får bli som det blir...... Jag har ju mina förhoppningar, men vågar inte sia i hur väl det kommer slå ut....
Jag har en stor kärlek här hemma i alla fall, som jag hoppas får hålla hälsan i många nyårsaftnar till framöver; min ängel och ögonsten Indy :-)

As for all my friends.....
I love you all, och hoppas jag får behålla er som goa vänner lång tid framöver!
Likadant va gäller min kära familj!

Med önskan om ett gott 2008 till alla jag känner!
Nu är det snart dags för champagne!

1 kommentar:

Anonym sa...

OCH DU KAN VARA SÄKER PÅ ATT DIN FAMILJ KÄNNER LIKA STOR KÄRLEK TILL DIG O ÖNSKAR DIG ETT RIKTIGT BRA O LYCKLIGT O BRA ÅR PÅ ALLA SÄTT. KRAM MAMMA