tisdag, juli 20, 2010

It's time....

Efter en lång tids sorgearbete har tiden kommit för nåt jag inte visste jag skulle känna för igen.... Att skaffa en ny hund.
För en tid sen började jag känna mig redo för en ny liten krabat och dem senaste veckorna har jag verkligen känt att jag saknar att ha en liten hund..
Dock kände jag att jag ville ha en helt ny ras som inte alls skulle påminna mig om min lilla Indy, så jag fick siktet inställt på rasen Australian shepherd, som jag va sugen på redan för 10 år sen.
Nu vart det så att en uppfödare här i Skåne fått valpar i juni och jag tänkte mig att jag bara skulle åka dit för att hälsa på hundarna och få se hur dem var i verkliga livet...
Det blev inte riktigt så :-)
Kvar hade dem en alldeles bedårande valp som kallas för Golden Goliath.. En riktig liten bumbibjörn som är röd/vit med blå ögon, nyfiken, busig, social och helt underbar...
Jag föll direkt...
Så efter att ha sovit på saken inatt så ringde jag in mitt beslut nu i förmiddags....
Jag ska ha honom :-)
Så från och med nästa fredag kommer jag ha en liten rultig valp som springer omkring här hemma :-))
Namnet? Ja, han ska inte heta Goliath... Han kommer att få namnet Meeko (uttalas Miiko...) efter den busiga och matglada tvättbjörnen i Pocahontas :-)

Min älskade Indy kommer alltid att finnas i mitt hjärta och ha en alldeles speciell plats där inne för all evighet och kommer aldrig nånsin bli glömd, vi har haft fantastiska stunder tillsammans. Men det är dags att gå vidare i livet och behålla Indy som ett underbart och älskat minne...
Och nu släppa in en ny vän i mitt liv.

Kolla in mitt nya lilla busfrö :-)
http://shihrottz.zoomin.se/index/113674.html

Inga kommentarer: