tisdag, juli 27, 2010

En mor till salu & valpmys...

Hade en helt underbar dag i söndags!
Först va pappa och jag ju uppe i Falkenberg och Vallarnas friluftsteater och kollade på årets föreställning En mor till salu. Som vanligt var det full rulle ända från starten :-)
Måste ändå säga att den inte va riiiktigt lika bra som förra sommarens föreställning Virus i bataljonen, men då ska man också veta att den klassade jag som en av dem allra bästa föreställningarna nånsin sen 1996 när dem startade upp på Vallarnas...
Årets pjäs är definitivt sevärd och jag kan inte annat än varmt rekommendera den till alla :-)
Vi lyckades till och med ha tur med vädret...
Vi kände oss smått nervösa i bilen på väg upp eftersom himlen va nästintill svart med stora, tunga moln, det blåste nåt överdjävligt och några regnstänk nådde vindrutan vid flertalet tillfällen....
Regnkläderna låg fint nerpackade i väskan, men vi behövde inte dem på hela tiden! :-)

Efter Vallarnas va det bara att typ kasta sig in i bilen och bege sig ner till Mörarp för att få träffa och mysa med min lilla valp Meeko :-)
Gissa om han va busig det lilla livet :-)
Han rusade omkring i trädgården och blandade bus med syskonen, egenbus med tennisboll och kasta sig upp i min famn över pussas :-)
Så just nu längtar jag till fredag kl 13.00 när jag ska dit och få hämta hem honom :-)

För er hundintresserade (eller Meeko-intresserade också för den delen hihi) så kommer Meeko få en alldeles egen blogg där jag (och han...) kommer skriva om allt mellan himmel och jord som rör hundlivet, framförallt vårt hundliv då :-))
Hans bloggadress kommer jag att länka upp härifrån på fredag när den startar upp :-)


Lite bilder på busfröet ;-)




1 kommentar:

anna sa...

härligt med en ny hund, han verkar vara hur go som helst!