måndag, mars 08, 2010

Movietime :-)

Efter en hel helgs jobbande fick så äntligen även jag hålla lite helg igår kväll och hela dagen idag :-)
Igår kväll blev det lite filmkollande; G.I. Joe - the rise of Cobra med bland andra Dennis Quaid och Channing Tatum.
Ganska packad rollista för övrigt också... Även i de små rollerna.....
Man ser t.ex. både Brendan Fraser och Arnold Vosloo från Mumien-filmerna i mindre roller.... Filmen är ju regisserad av Stephen Sommers som även gjorde Mumien I & II så kanske inte helt konstigt att två av hans favoriter dyker upp även här :-)
En väldigt bra och actionpackad film om man frågar mig, den är definitivt sevärd... Flera gånger om...
Skulle även våga mig på att gissa att en uppföljare kommer dyka upp... =)
Snyggt actionäventyr och djävulskt snygga scener.
See for your self!

Lyckades pressa in en till film i förmiddags till frukost :-)
Blev äntligen av att jag satte igång Termination Salvation med Christian Bale.
Lite annorlunda terminatoräventyr i den fjärde filmen....
Den här gången handlar det inte om några tidsresor utan vi får hoppa fram till år 2018 och följa John Connors kamp mot maskinerna på plats...
I hans kamp att leva upp till sin ledarroll, att försöka besegra Skynet, hur den nya terminator-modellen T-800 modell 101 (alltså Schwarzeneggers terminator....) med levande vävnaddyker upp och dessutom John Connors kamp i att försöka hålla sin far Kyle Reese (i denna filmen blott en tonåring..) i liv länge nog för att se till att han kan skickas tillbaka till 1984 och skydda Sarah Connor.
Som sagt en annorlunda terminatorfilm, men jag gillade den...
Bale gör en bra roll som John Connor och det händer någonting hela tiden typ...
Värd att se om man sett dem andra filmerna.

Fick dessutom äntligen släppa loss med träning idag i mitt spinningpass :-)
Gött efter att ha jobbar helg.
Imorgon blir det Zumba :-))

Inga kommentarer: