torsdag, mars 11, 2010

Äckliga spindlar!

Tyvärr lider jag av en mindre trevlig åkomma.... Jag är enormt rädd för spindlar....!
Tycker dem är genomäckliga med alla sina ben, håriga, snabba jäklar..... *brrrrrr*
Det är det enda tråkiga med att bo själv... Man har ingen som fångar in dem jäklarna utan jag får ta mod till mig och fixa det själv.....
Peppar, peppar har jag vart ganska skonad nu i vinter från att få in dem i lägenheten.... I alla fall har dem hållt sig ur mitt synhåll....
Men ikväll hade jag ingen sån tur tyvärr.....

Va sjutton ska dem alltid smyga sig på en för..??
Det händer liksom sälla att man ser en på långt håll och kan förbereda sig, nä dem ska dyka upp sådär plötsligt så man skriker och hoppar 1 meter!...
Som ikväll.... Kom hem från gymmet och hoppade i duschen och sen står man i köket och ska i lugn och ro fixa lite käk och när jag vänder mig om sitter den jävlen bara några decimeter bort från mina fötter....!
Min påse med gojibär åkte all världens väg och jag va jäkligt nära att hoppa upp på diskbänken...!
Tack och lov så satt den stilla och som tur va hade jag ett tomt paket proviva till hands som jag kunde kasta på den....
Ja, jag vet att man säger att det blir regn om man dödar en spindel, men va fan ska man göra när man har spindelfobi...??
Plocka upp den...?? I think not!
Nä, ber alla spindlar att hålla sig utanför min lägenhet tack!

1 kommentar:

Malin sa...

Alltså är det ditt fel att det är grått och mulet idag.... Bra att veta =)