lördag, november 01, 2008

Vi måste snacka lite Lars.....

Gårdagens sändning av Idol tycker jag nog faktiskt va den bästa hittills..... Trots schlager-tema...
Inget fel på schlager, men känns kanske inte riktigt som Idol ändå....
Hursomhaver tycker jag idolerna gjorde kanon ifrån sig... Nästan alla...
Tycker det va helt rätt att Sepideh fick åka hem, har jag tyckt länge...
Sen håller jag fortfarande kvar på att lille Johan borde försvinna.... Han kan komma tillbaks om några år när han kommit ur målbrottet... Fast det är klart, då kanske han sjunger ännu sämre.... :-)
Fattar ärligt inte va juryn är så lyriska över när det gäller honom.....?
Och seriöst, alla små fjortisar som skriker över honom och tycker han är sååååå skitsnygg....?
Har killsmaken för fjortisar verkligen förändrats så mycket sen man själv va i den åldern????
Seriöst??.....
Hmm, jaja..
Vidare så va Kevin helt klart den bästa igår. Jag förstår att Laila hade tårar i ögonen och gråten i halsen, för det är faktiskt helt ofattbart hur en kille som bara vart i Sverige i 9 månader och knappt kan språket ännu kan gå upp och göra en svensk schlager så jäkla bra....
Underbart!
Tycker det va skönt att Anna inte hängde löst igår... Va lite rädd för det i och med hennes låtval.... Körbergs låt är ju dock lite äldre och kanske inte så känd som dom flesta andra låtar som va med igår... Men när hon sjöng, herregud.... Vilken röst den lilla tösen har!....
Håret på mina armar stod rätt upp i slutet av låten kan jag säga....

Så kommer vi till lille Lars :-)
Jag bara älskar den mannen! Han är helt underbar.
Älskar att han kör sin egen stil och gör det till sitt eget....
Han va grym igår igen. Skratta som fan hihi.
Blev lite irriterad på juryn sen bara, av kritiken... Dom bara rackade ner på "spexet", inte ett ljud om hur han sjöng...!
För faktum gäller, han sjöng den faktiskt bra också...!
Och "spexet".....? Ja, tjena, är det inte det man vill ha av en artist.....? Nån som kan leva ut på scenen och inte bara står rakt upp och sjunger?......
Tycker det är mycket snack nu om Lars åsikter och avsikter med Idol.....
Kan bara säga att jag helt håller med Lars själv, och jag anser att det är grymt av honom att han vågar stå för sin ärliga mening..
Tycker definitivt inte heller att han ska vinna Idol, fast han är den jag gillar bäst, och jag förstår att han inte vill vinna.... Lars ska köra sin egen stil.
Vinnaren av Idol måste komma ut med en skiva på studs och innehållet på den skivan är ju faktiskt superkommersiellt...! Inget snack...
Och vem vill höra originella Lars på en hel skiva med låtar som "right here right now"...?
Icke!
Jag vill ha en skiva med bara Lars! HANS musik!
Och det är väl inget oseriöst med att ställa upp i Idol med utgångspunkten att man inte vill vinna..... Tar man det mindre på allvar för det? Skulle inte tro det....
Är ju världens chans för en nyartist att bli upptäckt och få skivkontrakt.....
, bara heja Lars!
Bara fortsätt som du gjort och i din egna stil!
Är ju faktiskt därför så många diggar honom.....

Inga kommentarer: