lördag, februari 09, 2008

Så va intro-veckan i Göteborg avklarad....

Japp, så var denna veckan över.... Har gått ganska fort ändå tycker jag...
Fast va lite småsegt emellanåt, mycket dötid för sig själv ju... Lite trist....
Har tyvärr inte haft tillgång till dator heller så inte kunnat roa mig med det heller ju =)
En sak är i alla fall säker; har saknat min lilla Indy som in i.........!
Gott å få komma hem till honom igen =)

Måndagen hände inte så väldans mycket... Va mest att vi fick information kring allting och fick provat ut lite kläder osv....
Gissa om jag va trött sen på kvällen..... Blev tidigt i säng kan jag tala om =)

Tisdag förmiddag träffade vi vår "coach"...... Nån kvinna som pratade jämställdhet m.m. med oss och som ska ha kontakt med oss under hela projektet..........
Eftermiddagen blev bara lite dötid.... Fick sitta och vänta på att våra kläder skulle anlända....
Sen blev det en tur till Kortedala, brandstationen där vi kommer jobba från och med måndag... Jag hade turen att mitt lag jag ska gå med jobbade, så jag fick träffa mina grabbs =) Verka trevliga allihop.

Onsdagen va nog veckans roligaste dag tror jag...
Den spenderade vi på Frölunda brandstation med några av deras grabbar som är experter i arbete på hög höjd...
Fick gå igenom lite hur Räddningstjänsten i Storgöteborg jobbar när det gäller arbete på hög höjd..
Fick fira ner oss och sen klättra upp (i rep med utrustning...) igen, docj på ganska låg höjd....
Sen blev det en tur med korgen på stegebilen upp på brandstationens tak för att knalla omkring där uppe och jobba lite med taksäkring =)
Kul som fan, och väldigt trevliga och schyssta grabbar som hade hand om oss.

Torsdagen va också ganska kul.
Började med teori i dörrforcering, sen teori i losstagning, alltså hur dom jobbar i Gbg....
Eftermiddagen blev det lite praktisk dörrforcering vilket jag utan att överdriva kick ass i! =)
Kul som fan dessutom =)
Sen blev det till att hoppa i överlevnadsdräkter och hoppa i vattnet och köra lite ytlivräddning..... Solen skev t.o.m så det va inte helt fel hihi.

Igår blev det inte så mycket gjort....
Fick genomgå läkarundersökning och hörseltest under förmiddagen, dom måste ju kolla så vi är fullt friska annars blir det minsann inget brandmansjobb =)
Denna kroppen va frisk som en nötkärna och hade bra värden i hela kroppen =)

Va grymt skönt att få komma hem till Indy igår kväll kan jag tala om..
Somnade gott i min egen säng och med Indy nere vid fötterna :-)
Idag ska jag på kalas till mormor som fyllde 83 i torsdags =)
Senare ikväll blir det melodifestivalen och sen party party nere i stan ;-)
Kan behöva släppa loss lite nu inför nästa vecka, blir inte många dagar hemma nästa vecka heller....
Nattpass måndag (18-07), ledig tisdag/onsdag, dagpass torsdag (7-18), nattpass igen fredag, ledig lördagen, sen dygn på söndag (08-07).....

Nu ska jag fortsätta njuta av helgen :-)

Inga kommentarer: