söndag, februari 17, 2008

Melodifestivalen 2008 Del 2

Idag tror jag låten i dom flestas huvud har varit "Just a minute" :-)
Helt rätt att Rongedal's gick direkt till final med den låten! Den va grymt bra.
Man blev bara så jäkla glad av den och det ryckte ofrivilligt i hela kroppen när man hörde den :-)
Typisk refräng som bara sätter sig i huvudet direkt hihi.
Hade dock personligen helst sett att Johnson & Häggqvist gått direkt till final också istället för Sanna Nielsen...
Sannas låt va faktiskt också bra, men jag bara älskar ju Andreas Johnson och tyckte om den låten också.... Synd bara att han ska sjunga tillsammans med Carola..... Henne är jag inte precis ett fan av..... Deras röster synkar bra med varann men hennes scennärvaro va noll och ingenting jämfört med Andreas..... Hon ville flaxa runder över hela scenen själv och stackars Andreas försökte förgäves få kontakt med henne....
Hade Johnson uppträtt själv är jag övertygad om att han gått till final direkt....
Många som inte precis gillar Carola tror jag.....

Annars tyckte jag i stort sett alla låtarna va hyfsade igår.....
Ja, om man räknar bort den där The Nicole och dom där tomtarna med fiaskot "Kebabpizza Slivoviza"..... Öh, hallå.......???

Inga kommentarer: