lördag, juni 05, 2010

La Voix......?!

Det har minst sagt vart några händelserika dagar.... På många olika sätt...
I tisdags va jag nere på skolan i Revinge och höll i examinationer...
I bilen på väg ner till Revinge på morgonen sa dem på radion att det skulle va fint väder och uppehåll i hela Sverige på förmiddagen......
Hahaha yeah right.... Kan tala om att det regnade heela förmiddagen, va lite uppehåll efter lunch och sen regnade det heela eftermiddagen också....
Och jag stod ute i regnet heela dagen......
Va ganska slut när jag kom hem på kvällen och när jag vaknade på onsdags morgonen hade jag ont i halsen, värk i lederna och småfeber..... Kul....
Va bara att stanna hemma på kvällen och kurera sig....

Kände mig smått bättre i torsdags, värken och halsonten va borta och kände mig hyfsat pigg varpå jag vägrade sitta instängd hemma hela dagen i det fina vädret....! Så jag ringde mamma och fråga om vi inte skulle åka en snabb sväng till Center Syd och shoppa lite :-)
Sagt och gjort! Bara det att vår "lilla" sväng blev rätt så många fler timmar hihi.
Men skoj hade vi =)
Fick tag i lite skor på Skopunkten och på Deichmann...
Blev helnöjd med allihopa :-)





Förutom lite skor blev det äntligen att jag köpte Wii Sport Resort...! Inte hunnit prova på det än men det ska bli skoj :-)
Sen fick jag även en supersupersnygg klocka av min underbara mamma :-)
En jättefin klocka från One som typ ser ut som ett tjockare silverarmband med olika text på. Tusen tusen tack igen :-)
Efter en lång men härlig dag däckade jag sen i soffan till Grey's =)
Igår va det ganska intressant att vakna upp kan jag säga.....
Vaknade nämligen utan röst...! Den va i stort sett helt borta.... Kvar fanns ett litet pipigt ljud bara haha.
Nåja, vilade ut mestadels av dagen (förutom när jag vårstädade balkongen hihi) och sen på kvällen va det dags för tjejkväll med Malin, Mette, Emma och Cissi. Blev en helkväll på stan och rösten blev ju flitigt använd fastän jag borde hållt truten för en gång skull istället :-))
Det straffade sig idag kan jag säga....
Kände mig helt igensvullen i halsen när jag vaknade imorse, bara hostade och fick inte fram ett ljud....
Efter några glas isvatten känns det nu lite bättre i alla fall, men jag vågar inte öppna munnen idag hihi.
Lär dock bli skogstokig om jag ska sitta inne hela dagen när solen skiner så nu ska jag bege mig till stranden en lite sväng och ligga där och hålla käft :-))

Inga kommentarer: