söndag, juni 20, 2010

Kungligt bröllop för hela slanten...

Jajamen, jag gjorde som alla pensionärerna igår och kollade faktiskt (nästan) slaviskt på bröllopet :-)
Tittade på vigseln hemma på eftermiddagen och jag måste verkligen säga att det va otroligt vackert!
Alltihop va så enkelt och snyggt gjort, inget överflödigt på något sätt, inte ens i ceremonin.
Vickans klänning va jättevacker liksom brudparet :-)
Jag måste dessutom faktiskt erkänna att jag blev smått rörd av det hela... När man ser Victoria och Daniel så känner man verkligen den äkta kärleken... Det syns så tydligt när dem tittar på varandra, och när dem bytte ringar och dem båda fick tårar i ögonen så va det ju nästan så man fick tårar själv här hemma :-)

Efter vigseln fick kungligheterna vila lite, fram tills på jobb...
Vi hade tv:n igång och satt faktiskt och kollade på både middagen och festen hihi.
Det va så vackert och fint alltihop :-))
Kungens och herr Westlings tal va jättefina men prins Daniel själv bräckte både far och svärfar stort när han genomförde sitt tal till Victoria...
Jag säger bara kärlek...
Jag gillar prins Daniel måste jag säga. Förutom att han verkar otroligt glad i Vickan så tror jag även att han kan vara bra och nyttig för vår monarki...
Har vart mycket prat senaste åren om att folk vill avskaffa monarkin (något jag själv inte alls håller med om... Jag älskar vår monarki!).. När nu vår blivande drottning gifter sig med en man av folket så kanske monarkin förs lite närmare folket igen...?

För övrigt tycker jag att drottning Margarethe är grym som tusan :-)
Skitcool dam med en av dem absolut vackraste och fräckaste klänningarna på sig :-)

Stort grattis kronprinsessan Victoria och prins Daniel, hoppas ni lever lyckliga i alla era dagar :-)


Foton från aftonbladet.se

Inga kommentarer: