måndag, mars 26, 2007

Sjuk helg......

Bokstavligt talat en sjuk helg då alltså.....
Jobbat hela helgen och det är influensatider även på äldreboende här i stan..... Flera av våra boende ligger i feber, hostar och är förkylda och den ena är sämre än den andra....
Och det har man gått i hela helgen..... Kan säga att det va ganska härligt med frisk luft i lördags kväll när man kom ut från jobb....

Ändå haft en skön helg trots allt... Va ju på tjejmiddag i fredags och det va hur trevligt som helst.
Sen i lördags så tyckte Annika att vi skulle ta en runda i stan, så det blev utgång och lite party även då =) Och tack för det säger jag bara... Fanns vissa trevliga överraskningar :-)

Har ju dock inte vart helt riskfritt att gå i den där feberluften på jobb hela helgen.... Känner mig almännt hängig själv idag och känns som man håller på att bli lite förkyld själv....
Försöker bestämma mig för om jag ska sticka ut och träna lätt eller inte..... Lutar visserligen mest åt att va ordentlig och lyssna på kroppen och vila idag också.... Kruxet är bara att tränar jag inte idag så blir det 5 dagar utan träning....... Brrr!
Vart ju liksom ingen träning varken fredag, lördag eller igår, och imorgon blir det ingen träning......
Men va fan, min kropp behöver kanske få ta igen sig några dagar i sträck så som jag tränar annars....
Bara jag själv som är träningsskadad och får ångest när jag inte kan träna.....
Ska man vända på det vill jag ju verkligen inte riskera att få hjärtmuskelinflammation.....

Ah! Får väl bli vila idag också då........
Får ut och gå en extra runda med Indy sen istället =)

Inga kommentarer: