torsdag, mars 08, 2007

På rätt väg.....

Väntar nu in en välbehövd vilodag imorgon.....
Har ju som sagt känt mig lite småkrasslig och inte riktigt vetat om jag skulle bli sjuk eller inte... Tack och lov känns det nu som att det inte kommer bryta ut nånting......
Fast mådde inte för gott igår kväll kan jag säga.... När jag gick och la mig trodde jag att jag skulle vakna upp med värsta febern imorse eller nåt sånt....
Först jobbat hela dagen och sen va jag tvungen att köra två spinningpass (ja alltså.... Ville ju liksom inte byta bort och ändra och greja när jag tekniskt sett inte va sjuk.....).... Är dock stolt över mig själv för jag tog det verkligen lugnt på båda passen.... Eller ja, körde på ganska bra under första passet faktiskt, men när jag kände att jag höll på att trilla ihop efter passet så hade jag inget annat val än att ta det rejält lugnt på andra =)
Trillade i säng sen på kvällen efter att tagit några Panodil.....

Fick tyvärr en chockartad start på morgonen idag.....
Började jobba 7.45.......
6.10 ringer alarmet på mobilen...... Jag trycker till för att (som vanligt...) snooza några minuter.....
Next thing I know så hör jag ringsignalen på mobilen.....
"Vänta nu, detta stämmer inte riktigt...." sammanfattar min första tanke, och när jag ser att klockan på mobilen visar 7.54 svarar jag spontant: ja jag vet, jag kommer snart!!!!
Givetvis mina kollegor som undrade vart jag höll hus.....

Resten av dagen har knallat på i lugnt tempo.... Slutade jobba redan 12.45 och sen dess har jag vart duktig och tagit det lugnt.....
Ingen träning, ingenting.... Bara me and Indy..
Sen får jag se vad som händer imorgon... Om det kan bli träning eller inte...
Måste i alla fall först och främst tänka på så jag blir 100% frisk tills tisdag.... Då kan det va så att hela min framtida lycka står på spel....... (va dramatisk jag lät nu va....) ;-)

Nu väntar sängen i alla fall, får lägga mig i tid så jag får sova bort allt kasst i kroppen =)

Inga kommentarer: