tisdag, april 26, 2011

Ta det lugnt, vad är det??

För tillfället speedar mitt liv på i 220 känns det som......
Jag tror helt ärligt inte att jag nånsin hittills i mitt liv haft lika mycket att göra som jag har just nu...
Typ 50 bollar i luften samtidigt.... Men roliga bollar :-))
Min utbildning har kickat igång på allvar och dem som finner intresse kan gå in på Meeko's blogg och läsa om vår första kurshelg där...
Förutom utbildningen och allt som hör därtill, praktikhundar som ska börja behandlas, plugg osv, så kör jag dubbla kurser med Meeko maj ut, jobbar för fulla muggar plus är mitt uppe i en flytt.....
Och just nu är det flytten som stjäl precis all min tid eftersom flyttlasset går på lördag....
Började packa förra veckan och det mesta är nerpackat, nu har man bara det "tråkiga" kvar dvs förråden och alla överskåp och sånt....
Fick den nya lyan förra fredagen så nu i helgen har jag och pappa målat och tapetserat för fullt, parallellt med att jag packat och burit upp grejor där....
Timmarna efter jobb idag ägnade jag åt att montera ihop mitt nya köksbord med stolar.... Ikea of course, en undersköterskebudget tål tyvärr inte så mycket annat än Ikea....
Kan säga att jag svor floder åt det där jäkla bordet idag...... Svårt som fan var det att fixa ihop, och då menar jag inte svårt med hur det skulle sättas ihop utan jag menar svårt med själva monteringen....! Man undrar ibland hur dom förbereder sakerna egentligen för det va fan inte mycket som stämde! Skruvar som åkte ner snett och blev svåra som satan att skruva ner (min hand är täckt av blåsor i handflatan...) och när det väl blev klart så stämde inte måttet på ena bordsbenet så bordet vrickar.... Hallå liksom....
Jaja, nya lyan blev i alla fall helt klar idag...
Känner mig rätt nöjd också med att jag lyckats få klart i stort sett hela köket, allt porslin m.m. är redan ditflyttat, diskat och inställt i skåpen, köksbord på plats..... Gött.

Nu har man precis monterat ner alla gardiner och gardinstänger, imorgon kommer nämligen fönsterputsaren och ska flyttputsa, mamma kommer och ska hjälpa mig packa och rensa en hel del till här och förhoppningsvis ska jag hinna köra bort lite fler lådor också till nya lyan....

Som sagt, mycket att göra :-)
Ska bli riktigt skönt när flytten är avklarad så jag kan få lägga fokus på min utbildning istället :-)

Nu jäklar ska här nannas kudde!

Inga kommentarer: