måndag, februari 21, 2011

Mot nya utmaningar och möjligheter :-)

För tillfället känner jag mig väldigt uppåt med min livstillvaro, äntligen.
Har senaste tiden, åren, liksom gått lite halvsovandes framåt.. Nästan zombie-känsla... Förutom med Meeko då, han bidrog till en nytändning framförallt på fritiden då.
Men nu har jag äntligen nya roliga saker på gång, massor känns det som hihi. Känns verkligen som jag har en riktigt kul vår framför mig!
Massor av skoj med Meeko, vi har en hel del kurser vi ska ge oss in på plus att jag hoppas på att kanske komma igång och tävla lite lätt med honom till sommaren.
Sen har jag äntligen hittat en ny lägenhet! Flyttlasset går i början av maj till en stor tvåa mycket närmre stan i ett betydligt lugnare hus! Ska bli riktigt, riktigt skönt! :-))
Men det som känns allra mest spännande och som redan innan det börjat bidragit till lite hopp om en, förhoppningsvis, roligare yrkesväg är att jag nu i mars påbörjar en ny utbildning!
Har senaste åren försökt komma underfund med min sanna yrkespassion, vad jag verkligen skulle vilja och älska att jobba med/som. Det har tagit massor av tankar följt av efterforskningar men nu har jag funnit det.
Givetvis skulle jag älska att få lov att arbeta med och kunna försörja mig på att arbeta med hundar!
Så nu är allting klart och om några få veckor börjar jag min utbildning till hundfysioterapeut!
För folk som inte är så hemma i hundvärlden så är en hundfysioterapeut som en sjukgymnast för hundar :-)
Läser 1 år på distans så jag kommer jobba på som vanligt tack och lov, så man slipper leva på CSN en gång till.... Det hade jag inte pallat!
Ska bli så jäkla kul att få utveckla sina kunskaper om hunden och lära sig mer om den både fysiskt och psykiskt och lära sig hur man kan hjälpa sina fyrfota vänner när dom blir skadade och dessutom kunna hjälpa till att förebygga skador.

Så nu ser vi fram emot en spännande och rolig vår! :-)

2 kommentarer:

Kiwifia sa...

Var hittade du den utbildningen? Niklas var sugen..

Lina och Meeko sa...

Sorry, va väääldigt länge sen jag va här på denna bloggen :-)
Googlade på hundfysioterapeut efter att ha läst om det i Brukshunden å då hittade jag en del utbildningar... Finns några stycken runt om i landet... Den jag går genom är Ängslyckans friskvård.